Tænk kunden ind i jeres salgsmodel

Arbejder I med engrossalg? Når det kommer til B2B-salg er der mange ting at huske på. Det er noget, der kræver erfaring og personlig udvikling, før man virkelig bliver skarp til det, men hvis I har en generel model for salg, I følger, er der nogle aspekter, der er alfaomega at få med, for at salgsoplevelsen bliver så god som mulig. Der er rigtig mange studier, der peger på, at kunden er den vigtigste faktor her.

En god kundeoplevelse bør være central for jeres handel. Mange virksomheder er villige til at betale ekstra for ydelsen eller varen, hvis kundeservicen er i top, så det er noget af det, I kan overveje, hvordan I ønsker at implementere det. Det første skridt på vejen kan for eksempel være, at I får bygget en hjemmeside op, der er let at tilgå for kunder og interesserede, så det er lynhurtigt at skaffe sig et overblik.

Gør det let for kunderne

Det er vigtigt, at det er let at tilgå den information, man har behov for. Når I har fat i en potentiel kunde enten skriftligt eller telefonisk, er det vigtigt, at I har sat jer ind i deres baggrund og behov, så I kan skræddersy jeres tilbud til dem. På jeres hjemmeside bør dette understøttes af produkttekster og -beskrivelser, der er helt i top, så man ikke går fejl af noget.

I dag er der mange, der i første omgang hurtigt tjekker en hjemmeside fra mobilen, og derfor er det vigtigt, at jeres side er optimeret efter, at den også kan åbnes på telefonen uden problemer. En anden vigtig ting at huske på i B2B-salg er, at I får feedback fra jeres kunder. Hvad har fungeret i processen, og hvad kunne man eventuelt forbedre til næste gang? Det kunne være, I fik guldkorn, der kunne bruges en anden gang.