Et systematisk lager

Det kan virke uoverskueligt at holde orden på lageret som selvstændig erhvervsdrivende. Men der er nu en fin pointe i, at du har styr på, hvor dine ting er på dit lager. Lageret kan du let gøre mere overskueligt og let at finde rundt i ved at have et godt system, med nummerlister, lagerreoler og skiltning. Så kom afsted og køb lagerreol, klistermærker og en god mappe.

 

Spar tid

Som selvstændig er der mange ting at holde styr på. Du skal indberette skat, moms og afgifter. Det kræver mange timer at sætte sig ind i, og mindst lige så mange at få det kedelige arbejde gjort. Derfor ved du godt, at din tid er dyrebar. Så det giver god mening, at du sparer tid på andre opgaver. En af de lette steder at sætte ind er dit lager.

 

Organiser med reoler

Organisering af dit lager er starten på noget godt. Når dine kunder aflægger en ordre, så kan du optimere ekspeditionstiden ved at have et godt system. Mange vælger at have et lageret systematisk opdelt, både fysisk og digitalt. Først gælder det om at få et godt system i reolerne på dit lager. Det er godt med praktiske reoler; de skal have store og tilgængelige hyldeflader og være lidt høje, så du udnytter pladsen godt.

Derefter er det en god idé at have et system på hver enkelt hylde, enten ved at opbevare dine ting i kasser eller rækker. Disse kasser og rækker kan du navngive efter nummeret på den enkelte reol. Til sidst registreres dit system i et computerprogram, så du kan søge en vares placering frem og finde den hurtigt på reolerne.

På den måde kan du let organisere dit lager på en måde, som minder om præcisionen på dit lokale bibliotek. Og der er ingen tvivl om, at det vil spare dig tid.