Skal din virksomhed have en cloud-løsning?

Hvad er pointen med at gemme virksomhedens data i skyen? Egentlig er der flere: For det første er der en form for sikkerhed ved at gemme data i en cloudløsning. For så ved du nemlig, at selvom fx harddisken på en bærbar computer går tabt eller i stykker, mister du ikke alle data på den – når bare du har en backup i skyen, som du let nok kan tilgå fra enhver enhed med de rette login-oplysninger.

Gem data sikkert i skyen

Vil du have den rette løsning til at gemme data i cloud, er det bedst at få hjælp fra professionelle til at hitte ud af, hvilken løsning svarer sig for din virksomhed. Fx så du ved, at du ikke betaler for mere lagerplads, end du skal bruge. Men også så du ved, der er styr på sikkerheden, at data lagres på en måde, så det er nemt at rekvirere bestemte data og analysere dem, og også så du overholder loven.

En public cloud-løsning er ofte oplagt

For EU’s persondataforordning stiller krav om, at persondata behandles efter bestemte regler, og for at sikre compliance giver det bl.a. mening at sørge for opbevaring af data inden for EU’s grænser. Nå, men hvilke løsninger findes der så til virksomheder, hvad lagring af data i skyen gælder? Blandt de meget udbredte løsninger finder du public cloud-løsninger, der har flere nævneværdige fordele.

Lad andre om at stå for driften af din cloud-løsning

Bl.a. kan du på tværs af lokationer tilgå og rette i dokumenter med en public cloud-løsning, og det er nemt at skalere kapacitet efter behov. I øvrigt kan andre stå for driften af din cloud-løsning, så du ikke selv behøver afsætte menneskelige ressourcer til at identificere ubrugt kapacitet, det ikke giver mening, du betaler for. Andre kan også give indblik i, hvor din digitale infrastruktur kan optimeres.